Nejsem si jist, zda-li má tento loop pro motorkáře již nějaký název. Kontrolně ho označím jako Nha Trang loop, jako místo mého pomyslného startu. Co je během jízdy k vidění? Pestrost. Moře, hory, krásná města, bílé a rudé duny, chrámy, historické stavby, výborné jídlo, dobrodružství, vesnice a každou chvíli nějaké to drobné překvapení na silnici. Trochu konkrétněji onu pestrost zkusím rozebrat v následujících řádcích.
Sluší se dodat, že osobně jsem si cestu rozdělil na několik úseků.
- Odstartoval jsem v Nha Trang – doporučil bych alespoň dva až tři dny na prohlídku města jako takového, kdy detailněji jsem se rozepsal v blogu a zvážil bych i návštěvu nedalekéch BaHo vodopádů…).
- Následoval přesun do DaLatu, opět blíže v blog postu. Zde doporučuji alespoň dva dny. Tento úsek je skvělý. Stoupá se z nuly až do 1500 m.n.m., takže krásné výhledy až taková skoro hadí cesta.
- Poté jsem se přemíštil do Mui Né, zde jsem se zdržel velmi krátce, ale klidně by to také dva dny sneslo.
- Další stanovištěm se stal Phan Rang, kdy jedna noc je z mého pohledu až až.
- No a samotný návrat do Nha Trangu. Návrat do Nha Trangu řádím mezi úžasný. Krásné pláže, pobřežní výhledy, musí se to prostě zažít.
Samozřejmě lze trasu projet i rychleji, ale osobně jsem vždy uvítal drobný odpočinek od motorky. A město jako DaLat si prostě větší pozornost zaslouží.
Přiznám se, že nejdříve jsem pociťoval jisté obavy z vietnamského provozu, kterej je šílenej. Výhodou v nevýhodě je, že po silnicích se nepohybuje mnoho aut, ale hromada motorek. Platí, že jakmile člověk opustí město, tak doprava značně prořídne a rozhodně je dobré se vyhýbat dálnicím. Sice se jede rychleji, ale řidiči náklaďáků a autobusů jsou prostě hovada.
Základni pravidla provozu jsou následující:
1. Větší auto má vždy přednost
2. Respektuj rychlost, nezávoď
3. Většinou nejezdi na červenou, doprava se může vždy
4. Především používej rozum a buď tolerantní. Drtivá většina Vietnamců nevlastní řidičák, možná i díky tomu se mi zdá doprava bezpečnější a plynulejší než Evropě. Takže neřešíš různé kruháče, prostě pomalu vjedeš do křižovatky aje to. Není zde ani mnoho značeků
5. Lze jezdit klidně i v protismeěru, ale na hodně při kraji
6. Hodně troubit (ne jako, ať ten frajer před tebou nedělá vlny, ale oznamuje se – bacha, jedu!)
7. Pokud potkáš na silnici krávu zatrub, ona za chvíli uhne, a tak dál…
V závislosti na počasí je dobré zvážit oblečení. Já cestoval v dubnu, v době obrovských vedet. Logicky jsem si vyjel v kratasech a krátkém rukávu. Hned prvního dne jsem si šeredně do ruda opálil ruce, krk i stehna. Velmi nepříjemné. Musel jsem značně upravit svůj šatník. Doporučuji dlouhé kalhoty, dlouhé rukávy, snesli by se i lehké rukavice.
Celou cestu jsem trochu násilně shrnul do poměrně dlouhého videa…
[…] Nha Trang loop na motorce […]