Nha Trang loop na motorce

Nha Trang loop na motorce

Nejsem si jist, zda-li má tento loop pro motorkáře již nějaký název. Kontrolně ho označím jako Nha Trang loop, jako místo mého pomyslného startu. Co je během jízdy k vidění? Pestrost. Moře, hory, krásná města, bílé a rudé duny, chrámy, historické stavby, výborné jídlo, dobrodružství, vesnice a každou chvíli nějaké to drobné překvapení na silnici. Trochu konkrétněji onu pestrost zkusím rozebrat v následujících řádcích.

Sluší se dodat, že osobně jsem si cestu rozdělil na několik úseků.

  1. Odstartoval jsem v Nha Trang – doporučil bych alespoň dva až tři dny na prohlídku města jako takového, kdy detailněji jsem se rozepsal v blogu a zvážil bych i návštěvu nedalekéch BaHo vodopádů…).
  2. Následoval přesun do DaLatu, opět blíže v blog postu. Zde doporučuji alespoň dva dny. Tento úsek je skvělý. Stoupá se z nuly až do 1500 m.n.m., takže krásné výhledy až taková skoro hadí cesta.
  3. Poté jsem se přemíštil do Mui Né, zde jsem se zdržel velmi krátce, ale klidně by to také dva dny sneslo.
  4. Další stanovištěm se stal Phan Rang, kdy jedna noc je z mého pohledu až až. 
  5. No a samotný návrat do Nha Trangu. Návrat do Nha Trangu řádím mezi úžasný. Krásné pláže, pobřežní výhledy, musí se to prostě zažít.

Samozřejmě lze trasu projet i rychleji, ale osobně jsem vždy uvítal drobný odpočinek od motorky. A město jako DaLat si prostě větší pozornost zaslouží.

 

Přiznám se, že nejdříve jsem pociťoval jisté obavy z vietnamského provozu, kterej je šílenej. Výhodou v nevýhodě je, že po silnicích se nepohybuje mnoho aut, ale hromada motorek. Platí, že jakmile člověk opustí město, tak doprava značně prořídne a rozhodně je dobré se vyhýbat dálnicím. Sice se jede rychleji, ale řidiči náklaďáků a autobusů jsou prostě hovada.

Základni pravidla provozu jsou následující:
1. Větší auto má vždy přednost
2. Respektuj rychlost, nezávoď
3. Většinou nejezdi na červenou, doprava se může  vždy
4. Především používej rozum a buď tolerantní. Drtivá většina Vietnamců nevlastní řidičák, možná i díky tomu se mi zdá doprava bezpečnější a plynulejší než Evropě. Takže neřešíš různé kruháče, prostě pomalu vjedeš do křižovatky aje to. Není zde ani mnoho značeků
5. Lze jezdit klidně i v protismeěru, ale na hodně při kraji
6. Hodně troubit (ne jako, ať ten frajer před tebou nedělá vlny, ale oznamuje se – bacha, jedu!)
7. Pokud potkáš na silnici krávu zatrub, ona za chvíli uhne, a tak dál…

V závislosti na počasí je dobré zvážit oblečení. Já cestoval v dubnu, v době obrovských vedet. Logicky jsem si vyjel v kratasech a krátkém rukávu. Hned prvního dne jsem si šeredně do ruda opálil ruce, krk i stehna. Velmi nepříjemné. Musel jsem značně upravit svůj šatník. Doporučuji dlouhé kalhoty, dlouhé rukávy, snesli by se i lehké rukavice.

 

Celou cestu jsem trochu násilně shrnul do poměrně dlouhého videa…


 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *